Skargi i
wnioski przyjmowane i załatwiane są w trybie przepisów Kodeksu postępowania
administracyjnego – Dział VIII ( tekst. jedn. Dz. U. 2016, poz.23).
Prawo składania skarg i wniosków
Zgodnie z Konstytucją Rzeczypospolitej Polskie każdy ma prawo składać skargi i
wnioski:
- w interesie własnym,
- w interesie publicznym,
- w interesie innej osoby za jej zgodą.
Adresaci skarg i wniosków
Skargi i wnioski można składać do:
- organów administracji publicznej,
- organizacji społecznych
określonych w ustawie Kodeks postępowania administracyjnego lub w przepisach
szczególnych.
Organy te rozpatrują skargi i wnioski w ramach swoich właściwości.
Czego mogą dotyczyć skargi i wnioski
Przedmiotem
SKARGI może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe
organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów
skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem
WNIOSKU mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia
praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony
własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
O tym, czy
pismo jest skargą czy wnioskiem decyduje treść pisma a nie jego forma
zewnętrzna.
Skargi i wnioski, kierowane do Powiatowego Lekarza Weterynarii w
Opocznie można składać:
-
osobiście, w tym ustnie do protokołu
od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 - 15:30
w siedzibie Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Opocznie
ul. Staromiejska 35
-
pocztą – pod adresem:
Powiatowy Lekarz Weterynarii w Opocznie ul. Staromiejska 35, 26-300 Opoczno
- faksem – nr
tel/ fax: (44) 755 23 14, 755 26 02,
- drogą
elektroniczną – opoczno.piw@wetgiw.gov.pl
Przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków przez
Powiatowego Lekarza Weterynarii w Opocznie:
Wtorek w godz. 14:00 - 16:30
Jak składać skargi i wnioski na piśmie
- sporządzić skargę lub wniosek, pamiętając o podaniu swojego imienia
i nazwiska oraz adresu zamieszkania,
można skorzystać z formularza skargi
- dołączyć kserokopie dokumentów, które mogą pomóc w rozpatrzeniu skargi,
- dołączyć zgodę osoby trzeciej w imieniu której składa się skargę lub wniosek,
- złożyć skargę lub wniosek.
Skargi i wnioski składane anonimowo nie będą rozpatrywane.
Zasada poufności
Składający skargę lub wniosek może zastrzec do wiadomości urzędu swoje dane
osobowe.
Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu
złożenia skargi lub wniosku albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji
o znamionach skargi lub wniosku, jeżeli działa w granicach prawem dozwolonych (
art.225 §1 Kodeksu postępowania administracyjnego ).
Opłaty
Złożenie skargi i wniosku wolne jest od opłat.
Termin
rozpatrzenia:
Skargi i wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w
ciągu miesiąca.
Zawiadomienie o sposobie załatwienia:
Skarżącego lub wnioskodawcę zawiadamia się o sposobie załatwienia skargi.
Zawiadomienie wysyłane jest pocztą lub drogą elektroniczną.
Tryb odwoławczy:
Od sposobu załatwienia skargi nie przysługuje odwołanie. Skargę
można ponowić, wskazując równocześnie nowe okoliczności w sprawie, której
skarga dotyczy. W przeciwnym wypadku skargę pozostawia się bez rozpatrzenia
oraz bez zawiadamiania skarżącego.
Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy
prawo wniesienia skargi.